www.sonyclassics.com |
Dokumentissa Morgan pitää loistavia myyntipuheita yrityksille, joista toivoo saavansa yhteistyökumppaneita. Hän esittelee yrityksille sekä valokuvattuja että piirrettyjä kuvasarjoja, joissa näytetyllä tavalla yrityksen tuote voisi olla esillä elokuvassa. Morgan ei esimerkiksi juo elokuvan aikana mitään muuta kuin POM Wonderful -täysmehua ja käyttää Merrellin valmistamia kenkiä, joissa mm. patikoi poikansa kanssa joen rannalla.
Mies käy juttelemassa monien eri asiantuntijoiden kanssa mainontaan ja elokuvaan liittyvistä asioista ja saa paljon hyviä vinkkejä matkaansa. Eräs heistä tiivistää filmibisneksen tavoitteen sanoihin: "Ansaitse paljon rahaa halvalla budjetilla." Toinen neuvoo, että myyntiä pitää ylläpitää koko ajan, sillä näkyvyys tuo uskottavuutta.
lostinreviews.com |
Dokumentin aikana Morganin nähdään käyvän myös neuromarkkinointi-tutkimuksessa. Hän menee siis aivojen magneettikuvaukseen, jossa hänelle esitetään mainos- tai brändikuvia, designkuvia, ääniä, vuorovaikutustilanteita ja spotteja. Samalla magneettikuvauslaite tekee kaiken aikaa mittauksia hänen aivojensa eri osissa tapahtuvista muutoksista ja reaktioista. Tutkimuksen jälkeen hän saa nähdä miten hänen aivonsa aktivoituivat näytetystä materiaalista.
Kohtaus, jossa kerrottiin Sao Paulosta eli Brasilian suurimmasta kaupungista, oli erikoista nähtävää. Kaupunki olit täysin tyhjä mainoksista, sillä siellä on voimassa ulkomainontakielto. Kaupunkikuva oli näin ollen yhtenäinen ja siisti.
thebookisonthetable.me |
Mielestäni
dokumentti oli ihan kiinnostava ja hyvällä tavalla erilaista
katsottavaa. Siihen jaksoi keskittyä. Etenkin Morganin hyvin
suunnitellut ja huumorilla maustetut myyntipuheet tekivät
vaikutuksen. Lopussa kova työ palkittiin ja miehen suosio oli
levinnyt laajalle. Häntä kuvailtiin sanoin: "Hän ei myy
itseään, vaan sijoittaa."
Kyllä ahkeruus ja tavoitteellisuus kannattavat!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti