maanantai 2. helmikuuta 2015

Kampanjasuunnittelu, Iittala Sarjaton lasi


Tehtävä 1. Analyysi
Mitä elementtejä tuotepakkauksessa on? Kuvat, tekstityypit, värit? Millaiset nettisivut tuotemerkillä on? Millaisia mainoksia tuotteesta on tehty? Mitä elementtejä voit hyödyntää tehtävän seuraavissa vaiheissa?

Valitsin kampanjasuunnittelutehtävän brändiksi Iittalan. Tuotepakkauksessa on harmaata ja valkeaa. Se on hyvin hillitty. Tekstit ovat valkeita ja mustia. Pakkauksen takaosassa on isolla valkoinen teksti "Ajatonta suunnittelua vuodesta 1881." Etupuolella on kuva kahdesta Sarjaton lasista. Iittalan logo on jokaisella sivulla pakettia, paitsi pohjassa ja takaosassa.

Iittalan sivut ovat hyvin selkeät ja ulkoasultaan valoisat. Siellä on asiaa tuotteista, muotoilijoista, sarjoista, yrityksen tarinasta, lehdistötiedotteista ja verkkokaupasta. Etusivulla mainostetaan paljon Iittalan uutuustuotteita.

Mainokset ovat yksinkertaisen tyylikkäitä ja tuotteet korostuvat niissä hyvin. Sarjaton lasista ei juuri esimerkkejä löytynyt, mutta ylipäätään Iittalan mainoksista voisi sanoa näin.


Tehtävän seuraavissa vaiheissa aion hyödyntää Iittalan logoa, samantyyppistä värimaailmaa ja fontteja sekä tietenkin kuvia Sarjaton lasista.

Tehtävä 2. Mainos
Miltä näyttäisi tuotetta mainostava printtimainos, juliste sekä mahdolliset mobilet ja standi?




Tehtävä 3. Myymälämainonta
Miten tuote laitettaisiin esille myymälässä? Olisiko esillepanopaikka näyteikkuna, myymälän myyntipöytä tai hyllynpääty vai mainostettaisiinko tuotetta järjestämällä maistatus? Miltä silloin näyttäisi ympäristö, jossa asiakkaat pääsevät tuotetta kokeilemaan? Mikä olisi paras tapa tämän tuotteen kohdalla?

Valitsin tähän myymälän myyntipöydän.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti